Monday, January 5, 2009

SELAMAT TAHUN BARU 2009!!!

hahaha, mcm apa je.. Tahun baru dah dkt seminggu, aku baru la tergedik2 nak ucap Happy New Year. Bleh blah la jgk kot. Kita masih dlm mood thn baru apa? OOOoo.. xeh? aku sorang je camtu eh? Xpe lah, aku mmg gini. Kadang2 tu jadi lembab sikit. Lagi la skang ni, keje nya banyak giler. Xde masa den nak berblog2 ni. Nak berblog2 tunggu la aku free. Bila dah bosan giler xde apa nak buat bleh blah la aku nak berblog.

Apa nak cite lg yek? Seingat aku sepanjang 2008 ari tu, ramai giler kawan2 aku yg buat kenduri kawin. Nak2 hujung thn ari tu. Mana yg aku sempat pg, aku pegi la. Mana yg xsempat tu aku mintak maaf banyak2. Ada aral yg melintang aku dari sampai kenduri korang. Aku nak cita sikit la pasal kwn2 aku yg menjemput datang kenduri diaorg ni. Aku amik yg buat kenduri hujung2 thn je la ye? Kalau nak cite yg buat kenduri dari awal thn 2008 ari tu xdapat la. Ramai sangat.. Antara kenduri yg aku sempat pg dan xsempat pg ialah;

1)Julia & suami -julia ni best friend aku masa study kat itm dulu. Kawin ngan org pekan kalau aku xsilap. Kawan yg gila2, agak2 bengong jugak la kadang2 (ampunnn... kalau julia baca blog aku ni)Habis diploma ari tu dia masuk nursing, skang jadi nurse kat pekan. Ok la tu, keje gomen. Sbb tu la dia bleh kawin cepat. hahaha... Dia kawin dlm tgh thn ari tu kalau xsilap. Xsure sgt, malas nak check balik.

2)Aya Baharin & Epu -aya ni plak kawan aku dari sekolah rendah sampai tingkatan 3. Kawan masa2 buas dulu mak dia kata bila aku salam mak dia masa hari kenduri tu. Pun kwn yg best. Aku kadang2 kagum dengan dia, agak sosial tapi dia pandai jaga dirinya dari terjebak dengan perkara2 yg xbaik. Dia ni kawin ngan org dekat je, senior kitaorg masa sekolah menengah. Budak felda sebelah. Oklah tu, dpt org dekat. Senang nak balik raya. Hahaha..

3) Aida & Aus -kwn aku masa kat itm gak. Satu geng la jgk ni. Kenduri kat selancar, jauh ooo.. tapi aku tetap pg jugak. So, kepada aida jgn buat2 alasan plak xdpt dtg bila aku kenduri esok.. Aida ni kawin ngan classmate kitaorg gak. Diaorg start couple masa praktikal diploma. Lama.. aku rasa ada dkt 6-7 thn diaorg berkwn.

4) Nurien & suami -nurien ni bestfriend aku masa keje kat JB. Kenduri kat batu pahat. Aku xdpt pg, tarikh kendurinya dkt sgt dngn raya haji. So, sorry sgt2

5)Sabri & Linda -opismate & ex-opismate aku. Sebab aku kenal dua2, xjd masalah sgt. Aku pg yg belah lelaki sbb dkt. Pg makan je, amik2 gambar ngan pengantin bagai pastu balik. Hahaha.. malas aku nak lama2, esok2 jumpa gak kat opis.

6) Apai & Awin -dua2 ni pun ex-opismate aku gak. Dua2 berenti masuk kerajaan. Oklah tu, yg ni walaupun aku kenal dua2 tetap xdpt pg. Sebabnya Banjir!!! belah lelakinya buat lg dua hari nak raya haji ari tu. Xdo la.. Xpe la, nanti2 la aku jumpa diaorg mintak maaf sbb xdpt dtg kenduri diaorg.

7)Apai & Hanum? -apai ni classmate aku masa kat itm gak. Xrapat sgt, tapi dia still jemput aku masa kenduri dia. Thanks apai, tapi aku xdpt datang masa tu. Sbb xdpt dtg tu aku lupa plak. Ada la hal lain tu, mintak maaf la banyak2..

8) Tasha & mat peze -tasha ni kwn aku masa kat itm gak. Amik kos lain, tapi kitaorg satu kolej. Rapat sgt2 sampai aku kenal mak & family dia bagai. Tasha ni sangat2 gila. Kadang2 terlalu berani, tapi tetap kwn yg best untuk bergossip2. Kawin ngan classmate dia masa kat itm.

9) Pesal & Ani -pesal ni jiran aku kat kg. Sebaya ngan aku. Kitaorg lahir pun bln yg sama, bln 3. Kenduri nya masa cuti krismas ari tu. Yg ni aku harusss la balik sbb sebelah umah kan. Baru la meriah gitu...

Dah la tu kot. Lain kali aku cite lg pasal org kawin2 ni. Nanti aku tgk balik kad2 kawin yg diaorg hantar pd aku. Aku ni pengumpul kad kawin tegar tau. Hahaha.. Sayang plak nak buang kad yg cantik2 tu. So aku simpan je la selagi mampu. Kepada semua yg dah bertemu jodoh, semoga berbahagia selama2nya... Aminn..

No comments: