Sunday, January 18, 2009

RatingSys Seminar

Venue : (-)
Date : 14th & 15th January, 2009
Duration : 2 Days


Ya! seminar yg agak pelik bagi aku. sebab apa aku kata pelik? sebabnya ni la seminar pertama yg aku kena attend setelah hampir 5 thn aku berkhidmat dengan syarikat ni. hua hua hua.. keji sungguh mengutuk company sendiri. xde la, aku xbermaksud pun. tapi mcm pelik la jugak. tiba2 jer bos kata korang, korang, korang termasuk aku kena pg KL. ada mini seminar pasal sistem komputer yg kitaorg guna skang. mula2 berat hati gak nak pg. maklum la tengah2 bulan, kena plak time aku tengah miskin hina cam skang ni. huhuhu.. tapi bila bos kat KL kata duit minyak ngan tol bleh calim, siap sungguh2 datang menjemput, pastu bookingkan hotel lak lg. aku pegi je la dengan hati yg rela. ye la, kena la dengar cakap bos. aku kan pekerja yg menurut perintah. wiwiwiwi....

Kitaorg pg 7 org + bos kat KT ni. sorang lg bos kitaorg dari KL. 8 org semuanya. ber 5 satu keta, 2 org lg tumpang bos yg datang menjemput. malas nak bwk keta banyak2 sebab masing2 xtau sgt jln2 kat KL tu. buatnya sesat larat, xdo kojo nak mencari2. buat abis kredit telefon je nanti. lagipun masing2 ada plan sendiri petang khamis lepas habis seminar tu.

KT - KL jauh ooo.. nak2 plak kitaorg naik keta yg berkuasa rendah sebabnya tuan2 punya keta yg berkuasa lebih besar dah decide xnak bwk keta diaorg. nak xnak bwk je la keta kecik. keta aku pun kecik gak, tapi sbb kwn aku setuju nak bwk keta dia kitaorg ikut je. lgpun keta dia lg baru dr keta aku. best sikit bwk kat highway. kitaorg naik ber 5. sebabnya semua tolak2 xnak naik satu keta ngan bos yg susah payah datang menjemput. hahaha... last2 naik je la 5 org, lagi meriah gitu.

Solat maghrib kat hentian temerloh. masa kat situ, dapat berita yg ada lori bwk minyak sawit terbalik kat genting sempah. so kepada driver2 sila berhati2 yo!! lepas solat maghrib, bos aku suh jugak naik 4-4. last2 skali aku mengalah, sambil tu sempat lagi tarik kwn aku ikut aku naik skali. tukar, yg naik ngan bos td naik keta sana plak. aku lg selesa ngan kwn aku yg sorang ni. kalau bos tanya kitaorg banyak2 pasal keje pun bleh la sama2 jwb dengan berhati2 dan konfiden. ngeri gak aku kalau tiba2 bos aku angin ke apa, mau nya dia tinggal kitaorg kat tengah2 highway tu nanti. huhu.. takuttt...

First day seminar agak boring. aku xingat berapa puluh kali aku menguap (sambil tutup mulut)tahan mengantuk sebab kena dengar penganjur program bebel2 pasal sistem komputer. rasa lawak pun ada sbb patutnya dia ajar dulu baru kitaorg cuba. ni kitaorg dah guna dekat 3 tahun sistem tu, baru plak ada seminar. musykil.. musykil.. petang lepas habis seminar tu, aku siap cakap ngan kwn aku rasa nak ambik MC jer sbb esok malas nak datang. Bosan giler.. tapi yg bestnya sepanjang 2 hari seminar, memang kitaorg xpayah keluar duit langsung. dari makan minum hinggalah ke duit hotel semuanya ditanggung beres.

Hari kedua seminar yg aku sangka akan boring jgk macam semalam rupanya x plak. hari ni sesi soal jawab, lebih banyak kitaorg ambil bahagian sebabnya kitaorg kena bagi pendapat dan cadangan untuk memperbaiki lagi sistem tu supaya lebih praktikal dengan kerja kitaorg. kebanyakan cadangan dan pandangan tu lebih pada untuk memudah dan mempercepatkan kerja. dari sekecil2 isu kepada la cadangan2 yg agak mustahil untuk dilakukan boleh dicadangkan sebab setiap cadangan dan pandangan akan dipertimbangkan untuk kemudahan bersama. chewahh..

Abis jer seminar jam 5 ptg kitaorg terus cabut balik pahang. sebelum tu sempat lg ambik2 gambar berbagai. nanti kalau dapat gambar peserta2 seminar tu, aku tepek kat sini. ok?

Balik kg...oOooo balik kg... kitaorg decide balik pahang sbb 2 org dari kami org phg. aku pun mmg nak balik gak minggu ni sbb cuti raya cina ni aku xbalik dah coz mak aku xde kat umah. dia nak balik perak n aku malas nak ikut. sampai jerantut dlm pkul 8 mlm. tido umah member aku dulu kat tebing tinggi sbb umah dia lg dekat dari umah aku. lgpun aku pun dah xlarat nak drive. penat berseminar 2 hari pun belum hilang lagi.

Sampai umah dia, mandi2 pastu makan2(abis rosak diet aku) sambil tgk final gadis melayu kat TV9 dkt dihati. Abis jer gadis melayu terus masuk bilik. penat.. penat2 pun sempat lg bergossip2 dulu sblm tido. huahuahua.. banyak gak la cite yg keluar masa ni. pasal apa? tuttt.. mana bleh cakap. bahaya ooo... kepada org yg digossip, AWAS... Mmuahahaha...

Hari jumaat dlm pkul 3 petang gerak pg umah aku plak. mak aku dah tunggu n siap masak kan gulai tempoyak ikan patin lagi. Slurpp... hehe.. tapi masing2 kenyang lg n kitaorg nak mkn mlm jer sbb ptg tu dah mkn mcm2 beli kat pasar malam. Hari sabtu dalam pkul 12.30 kitaorg gerak balik terengganu sbb ahad dah keje. aku rasa xpuas duk umah satu hari. huhu.. kena balik kg lg nampaknya ni. OTW balik, singgah kat maran umah kakak sulung kwn aku. buang2 masa 2 jam kat situ, pkul 4 kitaorg gerak balik terengganu. jalan jem sebab siang nya terengganu adakan pilihanraya kecil. pak polisi bersepah dimana2..

Pagi ni bangun dengan malas nak pg keje. sampai2 opis, baru ku tahu yg bos xde ari ni. Chaittt.. kalau tau aku tido sampai kul 10 tadi.

5 comments:

Anonymous said...

Haha terase bona dekat dhati...cm semlm je kjadian berlaku.ee..tang gosip tu best kn???hahah

cik-imah said...

hahaha,

memang.. banyak2 cite aku tulis tu tang gossip la yg paling best. jeng, jeng, jeng...

~baru ku tahu~

Muhammad said...

Wei, selamba je ko cakap boring, penat aku prepare paper utk seminar tue... cis...cis..cis cake

Anonymous said...

best tul gossip kan..
xingat ngutuk kitorg..hehe

cik-imah said...

e'eh, mamat pun baca blog aku ke? hahaha..