Monday, February 2, 2009

DISERANG

dah lama xsakit, hampir seminggu demam selesema & batuk2 menyerang. ingat nak abaikan saje sbb org kata demam & sakit sikit2 ni tuhan bagi untuk hapuskan dosa2 kecil kita kalau kita xmengeluh menerimanya.

ermm... mula2 memang aku abaikan, masuk hari ke-4 aku batuk sampai sakit2 dada. kahak pun dah start berdarah. xbleh jadi, kena cari ubat gak.
pg hospital kerajaan saje sebab masih dalam keadaan miskin hina masa tu. lambat oh gaji aku bln ni..

setelah hampir 2 jam menunggu
(biasala, hospital kerajaan. org sakitnya macam ulat & servis nya lembab giler. bila la hospital kerajaan nak maju ni) doc kata tonsil aku bengkak. dia suh makan aiskrim untuk kurangkan bengkaknya. haha... aku suka. laju jer pg giant beli aiskrim jagung balik dari hospital tu. Oh ya, ni la rupa ubat yg aku dapat ari tu


dari kiri ubat batuk, antibiotik, ubat demam

ubat batuk tu sangat xbest. kena minum 10ml 3 kali sehari. aku minum gak la sebab nak baik. minum cepat2 sambil tutup idung. ubat tu bleh buat mengantuk yg amat. so, hari kerja aku xminum siang. minum malam saje. hari cuti baru bleh minum siang.

antibiotik tu plak kena abiskan. yg ni aku suka. sebab dia kecik jer, senang jer aku telan. tinggal sikit jer lg. esok lusa abis la tu. lg 1 tu plak ubat demam. macam panadol la gak, ubat KK kata org. yg ni pun xbest. besar sangat, asyik tersangkut jer kat tekak bila aku nak telan. aku makan 2 kali jer sebab lepas makan 2 kali, terus jer demam aku baik. tinggal batuk jer lg sampai ari ni. bila nak baik tah. ubat batuk nya nak abis dah ni. xpe, kalau xbaik gak aku nak pg jumpa doc lg lah. bleh mintak MC. lalala....

No comments: