Thursday, February 12, 2009

jale2 cari make2

hujung minggu lepas xde apa nak buat. memandangkan kerja kat opis dah siap dan untuk elak dari kebosanan melanda di hari minggu aku decide nak pg buang2 masa abiskan duit. maklum saje laaa baru gaji kan.... nak tau aku g mana x? apa? xnak? alaa.. nak laa.. nak laa...


mcm biasa bila dah gaji... shopping, shopping dan shopping lagi !! muahaha..


kali ni kitaorg shopping kat oversea gitu. i likeee....


tarraaa!!!

saja jalan2 alang2 dah ada org nak bawak. cuak gak den sebena eh'. takut siott masuk negara org xpakai permit. kang kalau kena tangkap saje je. huhu... takuttt... tapi menurut mak cik kwn aku, xde apa. lagipun time kitaorg pg tu hari jumaat. penguatkuasa cuti. yg xbestnya kedai pun banyak tutup ari jumaat. so, xbnyk pilihan yg ado

ni la rupa kedai2 yg kitaorg pg tu. aku amik gambar dari atas feri saje sbb masa kat seberang tu rasa takut lak nak amik gambar. kot2 la jadi salah lak kan... iskk... memang cuak giler la masa pg tu. walaupun barang diaorg murah2, aku xberani jalan sendiri. ikut jer bontot org, kitaorg jalan ramai2.

lepas beli-belah, kitaorg balik la. nak tunggu apa lak lg.. oh ya, kitaorg menyeberang naik feri tau. rm0.60 saje tambang dia sehala. sangat murah kan? alaa.. feri dia lebih kurang cam yg kat penang tu la. cuma kecik sikit jer.. kecik2 pun kereta, lori, bas pun bleh bwk naik gak tau.. kagum la jgk aku tgk. hik.. hik..


akhirnya kitaorg selamat gak menyeberang balik. alhamdulillah... dah sampai negara sendiri ni baru la jantung aku berdegup normal semula : ) aku sayangggg ok dengan negara sendiri. walaupun barang kat thailand murah2 xpe lah, aku xnak pg dah. kalau pg dengan permit ok kot. agaknya camtu la perasaan PATI yg masuk kenegara kita agaknya. takuttt sentiasa...

ermmm... ramai yg tanya apa yg aku beli kat sana? hehe... nanti aku buat lagi 1 entry pasal apa yg aku beli ok. tungguuu...

No comments: